Jak oslovit své zákazníky?

Nejsnadnějším způsobem, jak oslovit své zákazníky, je využít nástroj, který umí všichni používat a se kterým se i vám jednoduše a srozumitelně pracuje – email. Občas sice někdo vykřikne, že nastal konec emailu, ale ten tu s námi zůstává pořád dál, protože má spoustu nesporných výhod. Pro obchodní komunikaci, kde občas potřebujeme informaci dohledat, je k nezaplacení.

Několik zajímavostí o emailu

  • Email je rozšířenější než sociální sítě. 75 % obyvatel ČR používá email, naproti tomu jen 51 % obyvatel ČR používá sociální sítě. U těch, kteří použili internet v posledních 3 měsících, je rozdíl ještě větší – 93 % (email) versus 63 % (sociální sítě).
  • Až 80 % obchodních sdělení dorazí do schránek odběratelů narozdíl od příspěvků na sociálních sítích, kde se jejich organický dosah (tzn. neplacený) pohybuje v jednotkách procent.
  • 99 % uživatelů emailu kontroluje svoji schránku alespoň jednou denně.
75 % obyvatel ČR používá email, naproti tomu jen 51 % obyvatel ČR používá sociální sítě.
Jednotlivci v ČR komunikující přes internet s ostatními (pro soukromé účely) [%] – stav v 2018, zdroj: Český statistický úřad, 2018

Newsletter z pohledu odběratele

Sdělování informací pomocí newsletteru (novinek) patří k obvyklým formám, jak oslovit své zákazníky – jedná se o tzv. email marketing. Lidé, které zajímají informace od vás nebo o vaší činnosti, uvítají spolehlivý způsob komunikace.

Kvalitní newsletter obsahuje kromě užitečných informací i možnost snadno se odhlásit z odběru. To pomáhá udržet emailovou schránku odběratele bez spamu (nevyžádaného reklamního sdělení) a posiluje jeho důvěru ve spolehlivost naší značky i této formy komunikace. Mezi dobré praktiky také patří, že pokud odběratel po několik měsíců naše newslettery ani neotevře, přestaneme mu je posílat.

Mobilita

Přečtěte si také

Proč mít svůj web?

Newsletter z pohledu tvůrce

Vytvořit pěkný a přehledný email je s vhodnými nástroji snadné, takže se můžeme soustředit především na obsah, ne na formu.

Největší výzvou je sesbírat emailové adresy odběratelů – stávajících nebo potenciálních zákazníků. Výhodou emailu je, že se dá snadno přeposlat dalším lidem, které může zaujmout. Pak jen zbývá, aby se přihlásili k odběru newsletteru. Současná legislativa vyžaduje prokázaný souhlas, což vede ke složitějšímu postupu, kdy odběratel musí zadat svůj email a následně ještě odběr potvrdit. Výsledkem je ovšem seznam ověřených kontaktů.

Oblíbeným způsobem, jak motivovat příjemce k odběru newsletteru, je nabídnout slevu. Ta může pomoci překonat zdlouhavější způsob registrace.

Automatizované udržování seznamu kontaktů spolu s dalšími nástroji zajišťuje, že náš newsletter není označen jako spam a že v pořádku dorazí do cílové schránky.

Email marketing s MailPoet
Náhled redakčního systému s pluginem MailPoet – tvorba newsletteru, vpravo obsahové bloky k vložení.

Email marketing s MailPoet

MailPoet je plugin pro emailový marketing, který vám umožní rozesílat newslettery přímo z redakčního systému. Je jednoduchý a zároveň obsahuje vše potřebné.

  • Rozhraní v češtině, nápověda v angličtině.
  • Do 1000 odběratelů newsletteru je zdarma verze Premium, která zvyšuje šance, že newsletter nespadne do spamu.
  • Lze snadno vkládat příspěvky z blogu/novinek.