Kdo vlastní vaši doménu?

|
|

Doména, to je adresa vaší stránky na internetu. Kupujeme si (nebo spíše pronajímáme) doménu 2. řádu od národního doménového registrátora a na jeho stránkách si můžeme zjistit potřebné informace. Proč to dělat? V offline světě si přece také hlídáme, kdo vlastní naši nemovitost.

Kde najít údaje o doméně cz

Kam zadat doménu ve Vyhledávání v registru domén cz.
Stránky správce domény .cz CZ.NIC

Správcem domény cz je CZ.NIC. Po zadání názvu domény se nám zobrazí hledané informace. Vlastník domény je uveden v řádku držitel, takže pokud je tam vaše jméno nebo jméno vaší firmy, je to v pořádku. Pokud je tam uveden váš zaměstnanec nebo správce vašeho webu, v pořádku to není.

Také není od věci zablokovat možnost změn týkajících se domény, viz řádek Stav. K tomu si potřebujete zaregistrovat identitu MojeID (jméno musí souhlasit se jménem držitele). Přes ni si pak také v případě potřeby aktualizujete adresu bydliště nebo kontaktní email. Pomocí MojeID se pak přihlásíte do doménového prohlížeče a zablokujete změny. Pokud máte více domén, uvidíte zde přehledně datum jejich expirace.

Příklad výpisu údajů domény - obsahuje informace: název domény, registrace od, poslední aktualizace, datum expirace, držitel, administrativní kontakt, určený registrátor, stav zabezpečení pomocí DNSSEC a zda je povolena změna údajů.
Příklad výpisu údajů domény na CZ.NIC.

Expirační období domény je 30 dnů před a 60 dnů po datu expirace. Po jejím vypršení si může doménu zakoupit kdokoli jiný. Proč o to může být zájem? Zavedená doménavyšší návštěvnost jak ze strany návštěvníků, tak ze strany vyhledávačů. Skupování domén je pro někoho řešením, jak zvýšit návštěvnost svých stránek jejím přesměrováním na nový obsah. Proto je dobré reagovat včas na upozornění o expiraci domény.

Featured photo by Leon Seibert on Unsplash

Máte zájem o spolupráci?

Máte dotazy nebo chcete se mnou realizovat váš projekt? Ráda se dozvím o vašem záměru více. Zavolejte nebo mi napište.

Kontaktujte mě

Další články z kategorie 

článek

Jak oslovit své zákazníky?
Proč mít svůj web?