Nejsnadnějším způsobem, jak oslovit své zákazníky, je využít nástroj, který umí všichni používat a se kterým se i vám jednoduše a srozumitelně pracuje – email. Občas sice někdo vykřikne, že nastal konec emailu, ale ten tu s námi zůstává pořád dál, protože má spoustu nesporných výhod. Pro obchodní komunikaci, kde občas potřebujeme informaci dohledat, je k nezaplacení.
Několik zajímavostí o emailu
- Email je rozšířenější než sociální sítě. 75 % obyvatel ČR používá email, naproti tomu jen 51 % obyvatel ČR používá sociální sítě. U těch, kteří použili internet v posledních 3 měsících, je rozdíl ještě větší – 93 % (email) versus 63 % (sociální sítě).
- Až 80 % obchodních sdělení dorazí do schránek odběratelů narozdíl od příspěvků na sociálních sítích, kde se jejich organický dosah (tzn. neplacený) pohybuje v jednotkách procent.
- 99 % uživatelů emailu kontroluje svoji schránku alespoň jednou denně.
Newsletter z pohledu odběratele
Sdělování informací pomocí newsletteru (novinek) patří k obvyklým formám, jak oslovit své zákazníky – jedná se o tzv. email marketing. Lidé, které zajímají informace od vás nebo o vaší činnosti, uvítají spolehlivý způsob komunikace.
Kvalitní newsletter obsahuje kromě užitečných informací i možnost snadno se odhlásit z odběru. To pomáhá udržet emailovou schránku odběratele bez spamu (nevyžádaného reklamního sdělení) a posiluje jeho důvěru ve spolehlivost naší značky i této formy komunikace. Mezi dobré praktiky také patří, že pokud odběratel po několik měsíců naše newslettery ani neotevře, přestaneme mu je posílat.
Newsletter z pohledu tvůrce
Vytvořit pěkný a přehledný email je s vhodnými nástroji snadné, takže se můžeme soustředit především na obsah, ne na formu.
Největší výzvou je sesbírat emailové adresy odběratelů – stávajících nebo potenciálních zákazníků. Výhodou emailu je, že se dá snadno přeposlat dalším lidem, které může zaujmout. Pak jen zbývá, aby se přihlásili k odběru newsletteru. Současná legislativa vyžaduje prokázaný souhlas, což vede ke složitějšímu postupu, kdy odběratel musí zadat svůj email a následně ještě odběr potvrdit. Výsledkem je ovšem seznam ověřených kontaktů.
Oblíbeným způsobem, jak motivovat příjemce k odběru newsletteru, je nabídnout slevu. Ta může pomoci překonat zdlouhavější způsob registrace.
Automatizované udržování seznamu kontaktů spolu s dalšími nástroji zajišťuje, že náš newsletter není označen jako spam a že v pořádku dorazí do cílové schránky.
Email marketing s MailPoet
MailPoet je plugin pro emailový marketing, který vám umožní rozesílat newslettery přímo z redakčního systému. Je jednoduchý a zároveň obsahuje vše potřebné.
- Rozhraní v češtině, nápověda v angličtině.
- Do 1000 odběratelů newsletteru je zdarma verze Premium, která zvyšuje šance, že newsletter nespadne do spamu.
- Lze snadno vkládat příspěvky z blogu/novinek.
Featured photo by Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk on Unsplash