Jak oslovit své zákazníky?

|
|

Nejsnadnějším způsobem, jak oslovit své zákazníky, je využít nástroj, který umí všichni používat a se kterým se i vám jednoduše a srozumitelně pracuje – email. Občas sice někdo vykřikne, že nastal konec emailu, ale ten tu s námi zůstává pořád dál, protože má spoustu nesporných výhod. Pro obchodní komunikaci, kde občas potřebujeme informaci dohledat, je k nezaplacení.

Několik zajímavostí o emailu

  • Email je rozšířenější než sociální sítě. 75 % obyvatel ČR používá email, naproti tomu jen 51 % obyvatel ČR používá sociální sítě. U těch, kteří použili internet v posledních 3 měsících, je rozdíl ještě větší – 93 % (email) versus 63 % (sociální sítě).
  • Až 80 % obchodních sdělení dorazí do schránek odběratelů narozdíl od příspěvků na sociálních sítích, kde se jejich organický dosah (tzn. neplacený) pohybuje v jednotkách procent.
  • 99 % uživatelů emailu kontroluje svoji schránku alespoň jednou denně.
75 % obyvatel ČR používá email, naproti tomu jen 51 % obyvatel ČR používá sociální sítě.
Jednotlivci v ČR komunikující přes internet s ostatními (pro soukromé účely) [%] – stav v 2018, zdroj: Český statistický úřad, 2018

Newsletter z pohledu odběratele

Sdělování informací pomocí newsletteru (novinek) patří k obvyklým formám, jak oslovit své zákazníky – jedná se o tzv. email marketing. Lidé, které zajímají informace od vás nebo o vaší činnosti, uvítají spolehlivý způsob komunikace.

Kvalitní newsletter obsahuje kromě užitečných informací i možnost snadno se odhlásit z odběru. To pomáhá udržet emailovou schránku odběratele bez spamu (nevyžádaného reklamního sdělení) a posiluje jeho důvěru ve spolehlivost naší značky i této formy komunikace. Mezi dobré praktiky také patří, že pokud odběratel po několik měsíců naše newslettery ani neotevře, přestaneme mu je posílat.

Newsletter z pohledu tvůrce

Vytvořit pěkný a přehledný email je s vhodnými nástroji snadné, takže se můžeme soustředit především na obsah, ne na formu.

Největší výzvou je sesbírat emailové adresy odběratelů – stávajících nebo potenciálních zákazníků. Výhodou emailu je, že se dá snadno přeposlat dalším lidem, které může zaujmout. Pak jen zbývá, aby se přihlásili k odběru newsletteru. Současná legislativa vyžaduje prokázaný souhlas, což vede ke složitějšímu postupu, kdy odběratel musí zadat svůj email a následně ještě odběr potvrdit. Výsledkem je ovšem seznam ověřených kontaktů.

Oblíbeným způsobem, jak motivovat příjemce k odběru newsletteru, je nabídnout slevu. Ta může pomoci překonat zdlouhavější způsob registrace.

Automatizované udržování seznamu kontaktů spolu s dalšími nástroji zajišťuje, že náš newsletter není označen jako spam a že v pořádku dorazí do cílové schránky.

Email marketing s MailPoet
Náhled redakčního systému s pluginem MailPoet – tvorba newsletteru, vpravo obsahové bloky k vložení.

Email marketing s MailPoet

MailPoet je plugin pro emailový marketing, který vám umožní rozesílat newslettery přímo z redakčního systému. Je jednoduchý a zároveň obsahuje vše potřebné.

  • Rozhraní v češtině, nápověda v angličtině.
  • Do 1000 odběratelů newsletteru je zdarma verze Premium, která zvyšuje šance, že newsletter nespadne do spamu.
  • Lze snadno vkládat příspěvky z blogu/novinek.

Featured photo by Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk on Unsplash

Máte zájem o spolupráci?

Máte dotazy nebo chcete se mnou realizovat váš projekt? Ráda se dozvím o vašem záměru více. Zavolejte nebo mi napište.

Kontaktujte mě

Další články z kategorie 

článek

Kdo vlastní vaši doménu?
Proč mít svůj web?